Zijn er nog veel beheerprojecten die in de kasten van de NMBS dienen te worden gestopt ?

Dit is wel degelijk een rechtmatige vraag die de werknemers zich stellen kunnen en die het VSOA Spoor aan de overheid zal stellen. Na het DICE project (vertrek van de treinen), hebben we nu het project NDS (tickets) dat afgevoerd wordt. Met telkens financiële bedragen die werden geïnvesteerd en volledig vergeefs opgebruikt.

Weliswaar vergt het ontwikkelen van een project inzake het spoor een belangrijke termijn gelet op de grote complexiteit ervan, maar er moesten beslissende evaluatiestappen worden bepaald van bij het bedenken van het project.
Waar de evaluatie negatief bleek was er nog steeds de gelegenheid om het project stop te zetten.

Dit is helaas niet het geval geweest tot op de dag dat de nieuwe leiding besloten heeft (niet ten onrechte zo blijkt) de aderlating stop te zetten. Maar hoeveel tijd en geld is er niet verloren gegaan!

Gaat het in beide gevallen niet eerder om de koppigheid van bepaalde leidinggevenden die ten alle prijs gelijk willen krijgen?

Moeten derhalve de ondernemingscultuur en het management niet worden herzien? Wij antwoorden daarop: jawel.

Men kan zich tevens bevragen over de rol die in dit project door de dochteronderneming YPTO werd gespeeld en het feit dat zij op langdradige wijze een beroep heeft gedaan op consultancy!

Nu keren we terug naar de LISA software (die vrijwillig op een waakvlam werd gezet) om de verkoopkanalen te hergroeperen.
Het was nochtans een software die voldoening schonk aangezien men er zich terug op beroept! Waarom dan nogmaals opnieuw de zaken hebben willen compliceren?

Het is de hoogste tijd dat bepaalde beslissers/leidinggevenden zouden denken aan de onderneming, de gebruikers en de werknemers!

Onze website maakt gebruik van cookies. Dit helpt ons om je een betere gebruikerservaring te bieden en laat ons ook toe onze website te optimaliseren.  Door verder te surfen, stem je in met het gebruik hiervan.

Meer infoSluiten